Descripción
El IV Congrés Internacional El patrimoni musical de la Corona d’Aragó, que se celebrarà a València del 27 al 29 de març de 2025, estarà dedicat als músics, artífexs del patrimoni musical com a protagonistes de la creació o la interpretació de la música, i estarà obert a estudis plantejats des de la individualitat o des de la col·lectivitat a través de qualsevol plantejament metodològic com ara el biogràfic, socioeconòmic, prosopogràfic, institucional o associacionista.
El congrés està obert a la presentació de comunicacions. Orientativament, podran versar sobre els següents temes en l’àmbit espaciotemporal de l’antiga Corona d’Aragó (s.XII-1707):
- Música a les corts reials o nobiliàries
- Mecenatge musical de l’Església
- Activitat musical promoguda per les institucions civils
- Xarxes musicals a les ciutats
- Música i cerimònies cíviques i religioses
- Paisatges sonors
- Pràctica musical en àmbits privats
- Fabricació d’instruments
- Biografies i prosopografia de músics
- Història social dels músics
- Repertoris de cant pla, polifonia i música instrumental
- Fonts musicals
- Ensenyament de la música i tractats musicals
Es donarà preferència a estudis que posen en relació diversos territoris de la Corona d’Aragó o que comparen la situació dins la Corona amb altres entitats polítiques. També s’acceptaran comunicacions sobre els següents temes:
- Transferència de coneixement, innovació, difusió social
- Tecnologia digital, bases de dades
- Edicions musicals
- Formació de investigadors i docents en el patrimoni musical de la Corona d’Aragó
- Creació de recursos educatius actuals
Les presentacions tindran una durada de 15 minuts i es podran realitzar en castellà, valencià/ català, italià o anglés. En casos justificats, la presentació presencial podrà ser substituïda per una gravació en vídeo, que haurà d’enviar-se a la Secretaria del Congrés abans del 20 de març de 2025 i es reproduirà durant el temps assignat a la comunicació.
Els investigadors interessats en participar hauran d’enviar un document Word a la Secretaria del Congrés (info.fund@culturalcdm.eu) amb la següent informació:
- Nom de l’autor
- Títol de la comunicació
- Resum de 250 a 300 paraules, sense indicis de la identitat de l’autor
- Currículum vitae de l’autor (entre 75 i 125 paraules)
El termini de recepció de propostes finalitza el 23 de desembre de 2024. El Comitè Científic serà l’encarregat de seleccionar les comunicacions, i la Secretaria notificarà els resultats personalment abans del 12 de febrer de 2025.